در این مطلب به معرفی بهترین کمپ‌های کویری یزد خواهیم پرداخت. شهر یزد با توجه به اقلیم آب و هوایی که دارد کویرهای زیادی را هم در خود جای داده است این کویرها در اطراف استان یزد و بعضا در شهرستان این استان به وجود امده اند. 

در ادامه به بررسی بهترین کمپ‌های کویری یزد از لحاظ زیبایی طبیعی و امکانات رفاهی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. 

کویر کاراکال یزد

اولین کویری که می‌خواهیم معرفی کنیم کویر کاراکال بافق است این کویر برگرفته از نام گونه از گربه سانان است که از دیرباز در این اقلیم می زیسته و متاسفانه در حال حاضر نسل این گونه گربه منقرض شده است.

این کویر در شهرستان بافق یکی از شهرهای یزد واقع گردیده است و از تهران تا این شهرستان چیزی حدود ۸ ساعت زمان لازم است.

هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و توریست‌ها به این کویر سفر می‌کنند و یکی از بهترین کویرهای یزد به شمار می‌رود. 

برای رسیدن به این کویر پس از این که به شهرستان بافق رسیدید نزدیک به ۱۵ کیلومتر دیگر می بایست برانید تا به روستای صادق آباد بافق که کویر کاراکال در آن واقع شده است برسید.

این طبیعت علاوه بر زیبایی های طبیعی امکاناتی را در خود جای داده است، کمپ کویر کاراکال شامل شترسواری، موتورسواری و سافاری است؛ همچنین در میان این کویر نخلستان های زیبایی وجود دارد که تجربه و حال خوبی را به گردشگران انتقال می دهد.

کویر سندباد یزد

اگر به همراه تور کویر یزد به این استان سفر کردید پیشنهاد می کنم حتما سری هم به این کمپ کویری بزنید زیرا علاوه بر اینکه نزدیک به این شهرستان است می‌تواند تجربه متفاوت را هم به شما انتقال دهد.

این کمپ کویری در داخل استان واقع شده است. کافیست شما به میدان دروازه قرآن یزد بروید و سپس به سمت جاده نصرآباد و در یک مسیر خاکی نزدیک به یک ساعت حرکت کنید تا به کمپ کویری سندباد برسید، این کمپ زیبا و مجلل تمام اقلام ضروری را در خود جای داده است، پس نگران تهیه اقلام ضروری نباشید.

اگر به دنبال هیجان هستید پیشنهاد می کنم حتما سری به کمپ کویر یزد بزنید زیرا این کمپ کویری یکی از کامل ترین کمپ های کویری این استان به شمار می‌رود.

امکانات این کمپ کویری شامل:

  • سرویس بهداشتی
  • حمام
  • سوئیت های مجهز
  • رستوران

 

و خدمات تفریحی کمپ کویری سندباد یزد شامل:

 

  • اسکی روی شن
  • شتر سواری
  • موتور سواری چهار چرخ
  • سافاری
  • پروازه با پاراگلایدر
  • رصد ستارگان
  • اسکی روی شن (سندبرد)
  • پرواز با کایت باگی
  • چای آتیشی

 

با توجه به اینکه این کمپ حدود یک ساعت با استان یزد فاصله دارد و برای رسیدن به آن می‌بایست جاده‌های خاکی و ناهموار را بپیمایید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما همراه خود راهنما به همراه داشته باشید و یا با شرکت‌هایی که تور کویر یزد می‌فروشند اقدام به سفر به این مکان کنید.

کویر هفت سنگ

یکی دیگر از کویرهای مهم یزد کویر هفت سنگ است. از استان یزد تا کویر هفت سنگ چیزی حدود ۱۲ کیلومتر راه است که تقریباً با اتومبیل حدود نیم ساعت مسافت را شما می بایست بپیمایید.

کافیست به دروازه قرآن شهرستان یزد بروید و سپس وارد جاده نصرآباد شوید،  اکثر مسیرهای منتهی به این جاده خاکی است و پس از پیمایش چند کیلومتر شما به این کمپ کویری خواهید رسید.

این کمپ امکاناتی مانند تخت و آلاچیق رایگان و سرگرمی هایی مانند سافاری پرواز با پاراگلایدر زیپ لاین و غیره دارد.

 

کویر مغستان یزد یا ریگ زرین

سفر به یزد و معرفی بهترین کمپ‌های کویری این شهر 3

 

کویر دیگری که می خواهیم به شما معرفی کنیم کویر ریگ زرین یا مغستان است، این کویر در نزدیکی شهر اردکان واقع شده است. نام این کویر در واقع یکی از روستاهای شهر اردکان گرفته شده است.

پس از پیمایش ۲ کیلومتر از روستای ساغند به کویر ریگ زرین یا مغستان خواهید رسید.

یکی از از زیبایهای این کویر، ریگزارهای بلند آن است زمانی که از دور به آنها نگاه می‌کنیم این ریگزار ها به شکل زیبایی به هم پیوند می‌خورد.

 

کویر عقدا

تا به اینجا کمپ های کویری زیادی را معرفی کردیم اما یکی دیگر از کمپ های کویری که در شهرستان اردکان واقع شده است کویر عقدا یا کویر سیاه کوه است.

این کویر در ۳۰ کیلومتری شمال اردکان قرار گرفته است و برای ورود به این کویر شما می بایست از اردکان وارد جاده خاکی احمداباد شوید تا در نهایت به کویر سیاه کوه یا عقدا برسید.

در قسمت‌های جنوبی این کویر نمکزار ها و باتلاق هایی به چشم می خورند که جذابیت و زیبایی دو چندانی را به این کویر می‌بخشند.

نکته‌ای که هر گردشگر می‌بایست به آن توجه کند این است که به هیچ وجه ماه‌های تیر و مرداد را برای سفر به این منطقه کویری انتخاب نکند زیرا گرمترین روزهای سال در این دو ماه اتفاق می‌افتد.

 

وسایل مورد نیاز برای رفتن به کویر یزد

این سوالی است که هر گردشگر از خود می پرسد: چه وسایلی برای رفتن به کمپ کویری یزد نیاز داریم؟

جواب به این سوال کمی متفاوت و سخت است از آنجایی که هر کمپ کویری خدمات و امکانات متفاوتی دارد نمی‌توان به طور قطع در مورد آن صحبت کرد اما به صورت کلی لازم است این وسایل را در سفر به کویر به همراه خود داشته باشید:

۱ یک کوله مناسب ترجیح کوله های ورزشی با جیب های متعدد و جادار برای بردن وسایل ضروریتان

۲ بلیط و اوراق شناسایی مانند کارت ملی و همچنین پول کافی برای ورود به مکان های مختلف یا استفاده از  خدمات تفریحی

۳ پاور بانک باطری و کابل شارژ تلفن همراه شاید در برخی از کمپ‌ها برق برای شارژ تلفن یا دوربین شما وجود نداشته باشد.

۴ کلاه آفتاب گیر با پوشش دور کلاه برای جلوگیری از آفتاب خوردگی، عینک دودی و دستمال گردن هم میتواند برای سفر به کمپ کویری مثمر ثمر واقع شود.

۵- تنقلات و شیرنی را هم فراموش نکنید زیرا برخی از کمپ‌ها هیچ گونه خدماتی را ارئه نمی‌دهند.

۶- اگر قرار است شب را در کویر بمانید لباس گرم را فراموش نکنید زیرا شب‌های کویر سرمای استخوان سوزی دارد.

۷- کفش مناسب حتما به همراه خود داشته باشید کفش‌های کوه‌نوردی برای سفر به کویر مناسب هستند.

۸- لباس‌های سفید و روشن به همراه خود داشته باشید تا این لباس‌ها از تعریق بیش از حد شما جلوگیری کنند.

 

منبع: safarzon