آخرین اخبار روز دنیا

اخبار فناوری، اقتصادی، سیاسی و تکنولوژی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

پارچه میکروفایبر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

میکروفایبر پارچه مصنوعی است که از الیاف بسیار ریز تشکیل شده است. این الیاف‌ها به طور کلی قطری کمتر از ۱۰ میکرومتر دارند و وزن آن‌ها زیر  ۰.۷Dاست. (وزن ابریشم 1D است).  این قطر و اندازه پارچه میکرو فایبر را به یکی از بهترین الیاف‌های نساجی در جهان تبدیل کرده است.

با توجه به این ویژگی‌ها پارچه میکروفایبر به یکی از محبوب محصولات تمیز کننده جهان تبدیل شده است. این پارچه نرمی بی‌نظیری دارد که منجر به ظهور لوازم جانبی و اکسسوری‌های زیادی از جنس میکروفایبر شده است.

همچنین پارچه‌های میکروفایبر دوام زیادی دارند و در دفع و جذب آب عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.  

 به دلیل جذب بالای الکتریسیته ساکن در این نوع پارچه‌ها، میکروفایبر‌ها به عنوان یک فیلتراسیون بسیار خوب در پارچه‌های ماسک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طی سال‌ها تولیدکنندگان پارچه، انواع مختلفی از پارچه‌های میکروفایبر را تولید و عرضه کردند و با وجود آن همچنان کاربردهای جدیدی برای این نوع پارچه در صنایع مختلف پدیدار می‌شود.

اما این ریز الیاف‌ها با وجود کابردهای مفید و چشمیگیرش بر محیط زیست تاثیرات کاملا منفی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی

کلیسای ننه مریم

استان آذربایجان غربی که بواسطه‌ی تاریخ غنی و آثار تاریخی‌اش در کنار طبیعت زیبا و مثال‌زدنی امروزه به یکی از مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده است، میزبان یکی از کهن‌ترین بناهای تاریخ ایران است که تاریخی پرفراز و نشیب را در فصلنامه‌ی خود، ثبت کرده است. بنایی که از ابتدای ساخت ماهیتی مذهبی داشته و امروزه نیز همچنان از آن به عنوان یک مکان مذهبی یاد می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی