آخرین اخبار روز دنیا

اخبار فناوری، اقتصادی، سیاسی و تکنولوژی

۷ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

رزرو هتل آپارتمان سنتی یزد

یزد را می‌توان اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی دنیا دانست. این شهر که در مرکز ایران قرار دارد قدمتی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار ساله دارد.

طبق آخرین سرشماری، در سال 1395 جمعیت این شهر 523.192 نفر گزارش شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی یزد در قسمت مرکزی ایران، مجاور بیابان های کویر و لوت قرار دارد. همچنین یزد با استان های اصفهان، فارس و کرمان همسایگی دارد که افراد زیادی از این استان ها برای گردش و تفریح به یزد سفر می کنند. نکته قابل توجه این‌که مسافران قبل از سفر خود به یزد، اقدام به اجاره سوئیت در یزد و یا اجاره خانه مبله در یزد میکنند تا با آرامش به مقصد خود سفر کنند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی

معرفی شرکت بازرگانی پسته فلات

پسته درختی نسبتا کوچک است که پیدایش آن ظاهرا خاورمیانه بوده است که کشورهایی همچون ایران، سوریه و افغانستان محل مناسبی برای کشت پسته هستند.

پسته واژه‌ای فارسی است که به زبان‌های لاتین هم راه پیدا کرده است pistachio .

پسته ایران از دیرباز محبوبیت بالایی در دنیا داشته است و در حال حاضر هم محبوبیت بالایی در میان مشتریان دارد.

اما صادرات پسته ایران به سایر کشورها مسایل و چالش‌هایی را در بر خواهد داشت. 

به عنوان مثال در برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان سلامت و بهداشت پسته اهمیت بالایی دارد بنابراین پسته‌ی صادراتی شما می‌بایست عاری از سم افلاتکسین باشد، بنابراین می‌بایست پسته‌هایی انتخاب شود که از لحاظ بهداشتی و آلودگی افلاتکسین کمترین حد ممکن را داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی

هر آنچیزی که می‌بایست در مورد مواد نسوز بدانید

اهمیت مواد نسوز از آنجایی پیدا می‌شود که این آجرها در صنایع مختلف و مهمی مانند فولاد، سیمان، سرب و ... کاربرد دارد.

آجر نسوز تنها برای شومینه یا نمای ساختمان استفاده نمی‌شود بلکه استفاده از این مواد در صنایع مولد وبزرگ امری است بسیار حیاتی

به لحاظ تاریخی مشخص نیست چه فرد یا چه کشوری ساخت مواد دیرگداز یا نسوز را برای اولین بار انجام داده است، اما احتمال می‌رود چین جزو اولین کشورهایی بوده که به صنعت سرامیک دست پیدا کرده است.

در ابتدای کار برای ساخت مواد نسوز از خاک‌های رس استفاده می‌شد اما در قرن ۱۹ به مرور مواد دیگری برای بالا بردن کیفیت مواد نسوز هم مورد استفاده قرار گرفت.

در ۴ دهه اخیر با توجه به نیاز مصرف کنندگان کیفیت و کمیبت مواد نسوز بسیار افزایش یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی

چگونگی اجاره سوئیت در مشهد

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به امام رضا ارادت نداشته باشد و مشتاق زیارت او نباشد؛ به همین خاطر شهر مشهد که مرکز استان خراسان رضوی است و در شمال شرقی ایران قرار گرفته است، تبدیل به قطب زیارتی بزرگ ایران شده است. این امر دلایل زیادی دارد از جمله اینکه اگر دلتان زیارت بخواهد، نیازی نیست تا از کشور خارج شوید و هزینه زیادی کنید؛ علاوه بر آن دیگر برای مسافرت مشکل زبان ندارید و به راحتی می‌توانید اقامتگاه مناسبی را داشته باشید و با رزرو سوئیت در مشهد در نزدیک حرم یک سفر زیارتی دلچسب داشته باشید.

اما مهم‌ترین عاملی که کیفیت سفر ما را تعیین می‌کند، محل اقامت است! رزرو سوئیت در مشهد نزدیک حرم و مراکز خرید باشد، قیمت مناسبی داشته باشد، بهداشتی باشد و امکانات رفاهی خوبی داشته باشد؛ اما متاسفانه اقامتگاه‌هایی با چنین مشخصاتی خیلی زود پر می‌شوند و شما به سختی می‌توانید اقامتگاهی برای اجاره در مشهد پیدا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی

همه چیز درباره سفر به چالوس

 

همه چیز درباره سفر به چالوس

چالوس یکی از شهرهای قدیمی و سرسبز شمال ایران که به عقیق همیشه سبز ایران مشهور است. چالوس در طول تاریخ اهمیت بالای داشته و یکی از شهرهای قدیمی و کهن ایران به حساب می‌آید. مردم چالوس با لهجه شیرین گیلکی و مازنی صحبت می­کنند. این منطقه در جلگه میانی ساحل­ دریای خزر قرار گرفته و به همین دلیل از نظر جاذبه­های گردشگری و جاهای دیدنی جزو بهترین مناطق کشور برای تفریح و اقامت محسوب می­شود.

یکی از مهم­ترین کارها قبل از سفر به چالوس شناخت اقامتگاه­ها، جاذبه­های گردشگری، مناطق دیدنی و آثار تاریخی این شهر است. زیرا با این کار برنامه‌ریزی بهتر و دقیق­تری را قبل از سفر خواهید داشت. همچنین در حین سفر با مشکلات کم‌تری روبرو خواهید شد. اکثر افراد با اجاره ویلا و سوئیت در چالوس یا اجاره ویلا استخردار در چالوس به اقامت و خوش‌گذرانی در این شهر فوق العاده می­پردازند. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی را برای سفر به چالوس زیبا به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی

اجاره سوئیت در کرج از طریق سایت اتاقک

 

به نقل از سایت اتاقک، اکنون برای اجاره سوئیت در کرج و نیز اجاره خانه در محله های مختلف این شهر، می توان به صورت آنلاین و براحتی اقدام کرد. مزایای این کار را در زیر خواهید خواند.

یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کشور، کرج است که مرکز استان البرز به عنوان سی و یکمین استان ایران به شمار می آید. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی یعنی شمال، جنوب، شرق و غرب به ترتیب به استان های مازندران، شهریار، تهران و قزوین محدود است و به همین دلیل تاکنون مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

این شهر زیبا، طبیعت زیبایی هم دارد و علاوه بر این، هزینه زندگی در این شهر، نسبت به تهران نیز پایینتر است و دلیل خوبی است تا بسیاری از افراد بخواهند تا در این شهر اقامت داشته باشند و مهمان مردمش شوند.

شما هم می‌دانید که بدون تعیین محل اقامت، مسافرت بی معنی است؛ اما نگران نباشید! ما در این مطلب می‌خواهیم در مورد اجاره سوئیت در کرج با شما صحبت کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید و تا پایان آن همراه ما باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی

آجر نسوز چیست و چه کاربردی دارد؟

آجر نسوز صنعتی در کوره‌های با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسوزها مواد جامدی هستند که در هر شرایطی مقاومت خودشان را حفظ کرده و عملکرد فیزیکی آن‌ها تغییر پیدا نمی‌کند.

در گروه مواد نسوز شکل می توان بین آجرهای سرامیکی و پیوند کربن تمایز بیشتری قائل شد. آجرهای پیوند خورده یا آتش زده در دمای بالا (۱۵۰۰ درجه سانتی گراد) با استفاده از چسب های موقتی و فرآیند پخت تشکیل می شوند، در حالی که آجرهای پیوند خورده یا خوی در دماهای پایین‌تر (۳۰۰ درجه سانتی گراد) با استفاده از چسب های هیدروکربن (رزین، روغن و … ) و مقاومت نهایی در هنگام شلیک درجا ایجاد می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی زمانی