اختراع و ظهور اینترنت خود به خود سبک زندگی انسان ها را دچار تغییرات عظیمی کرد. یکی از جنبه های مختلف و اساسی این تغییرات را می توانیم تغییر در اقتصاد و تجارت بدانیم. برای درک این تغییر بهتر است مفهوم اینترنت را با یک دیگر مرور کنیم.

 اینترنت در حقیقت ارتباطی جهانی است که بر بستر اطلاعات صورت می گیرد. این اطلاعات هر چیزی می‌تواند باشد. از متن و تصویر تا صدا و ... همه انواعی از این اطلاعات می باشد. وقتی به این بستر نگاه می کنیم متوجه می شویم که تقریبا هرچیزی که در اطراف ما وجود دارد می تواند در این بستر حضور داشته باشد. هر چیزی که فیزیکی باشد می تواند تعریف و توصیفی از آن به شکل متنی یا تصویری در اینترنت حضور داشته باشد. از طرفی دیگر تجارت و اقتصاد در پایه ای ترین سطح آن، یک خرید و فروش می باشد و هر خرید و فروشی از دوپایه خریدار و فروشنده تشکیل شده است که از طریق یک پل با یکدیگر در ارتباط هستند. این پل یک مسیر دوطرفه می باشد که در یک طرف آن سرمایه و در سمت دیگر کالا یا خدمات منتقل می شود. وقتی این مفهوم را در کنار مفهوم اصلی اینترنت و تغییرات حاصل از آن در سبک زندگی به خصوص تغییر در پایه و اساس اقتصاد میگذاریم، به یک نقطه تلاقی به نام سایت های فروشگاهی می رسیم. داشتن این چنین سایت هایی گرچه بسیار راحت تر و سریع تر از داشتن یک مغازه و فروشگاه واقعی است اما پیش نیازهایی دارد. اساسی ترین این نیازها، طراحی سایت می باشد که کاری است تخصصی. بنابراین موارد مختلفی چون قیمت طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

در ادامه بیشتر قصد داریم در باب انواع طراحی های سایت و عوامل تعیین کننده در قیمت طراحی سایت صحبت کنیم. همه ما دوست داریم خدماتی چون طراحی سایت را با قیمتی مناسب دریافت کنیم. اما باید بدانیم عناوین مختلف چون طراحی سایت ارزان چه منفعتی برای ما خواهند داشت.